Si vine macadamul…!!!

9 Jul

… o saptamana si incepe macadamul. Inca am probleme sa vorbesc sau sa scriu de raliuri, dezamagirea de la Cluj find atat de mare pe cat a fost de stupid motivul de abandonul nostru! Dar viata merge inainte, noi trebuie sa ne pregatim ca de obicei si sa ne presentam la start incercand sa facem cat mai bine putem…soarte va a veni, inainte sau mai tarziu…speram!!!

Acuma clar lucrurile s-au complicat foarte mult pt. noi si din pacate cred ca deja va  fi bine daca reusim sa urcam pe podium, ca de obicei in acesti ultimi trei ani, la sfarsitul campionatului si asta zic cu mare tristeta in inima! Tinta noastra de acuma inainte in campionat intern va a fi sa batem raliuri…dupo care la sfarsit campionatul vom vedea care este positia nostra.

Vine Sibiu, regele raliuri de macadam din Romania, vine cu o editia amusante, de prima data un raliul din Romania este candidat eveniment IRC. Suna foarte bine, dar inca nu inseamna nimic in afara ca exista dorinta din partea organizatorilor de la Sibiu de a evolua! In urmatorii 2-3 ani trebuie ca acesta dorinta sa fie aratata si perceputa ca putinta sa sa faca asa ceva din partea observatorilor FIA/IRC care vor veni la fiecare editie.

Trebuie sa aratam un parcurs demn de asa ceva si drumurile forestiere de la Sibiu sunt 100% demne sa intre in IRC, sa aratam ca organizare este ok si ca siguranta este la un nivel European, dupo care trebuie ca acoperire media nationala sa fie la inaltime si ca piata auto de Romania sa fie interesanta pt. constructori inscrisi in IRC…! ( lucru ca vad cel mai greu…!!!)

Ahhh am uitat… si trebuie o gramada de bani !!!

Eu ( “sarac” concurent cu licenta din Romania, primesc la fiecare raliu unde ma duc in Cupa Europei de Est inscriere gratuita ( taxa este intre 1000 si 1500 de euro fiecare raliu) si facilitati pt. hoteluri, benzina …si nu le primesc eu ca sunt mai frumos. Sunt pt. toti strainii, ca sa fie la start. Pt. organizator asta inseamna cateva mii, sau cateva zeci de mii de euro. Asa pana cand Sibiu nu va a fi etapa IRC, puteti sa va imaginati cat trebuie sa investeasca organizatorul sa vina piloti de afara, mai mult daca cineva se gandeste la nume conoscute.

Altceva este daca raliul va a fi etapa comuna cu Ungaria/Slovacia/Cehia. Dar acolo TREBUIE FIA si in acest capitol noi suntem 0 barat. Asteptam stiri si fapte!

Am citit cateva interventie de fani, privind asteptarile de partecipare straina la Sibiu…, imi pare foarte rau, dar clar vad ca lumea din motorsport di Romania este total afara din realitate, si din pacate nimen sa da seamna de asta!

Citesc ca oamenii sunt uimiti ca in Ungaria sunt sute de inscrisi si ca arunca pe taxa dubla la N4/A7/A6/K4 lipsa de participanti de la noi. Ca nu inteleg de ce in Bulgaria se tine o etapa de WRC si trei de European. Si la Bulgari sunt mai putini participanti ca la noi! Dar Nicolescu al lor, Yanakev, este foarte puternic in FIA. Puote ca fiul lui Mazilu va deveni la fel de puternic, in 2050. Oameni de inalta experienta de forligtheri de profesie pot sa critice orice si pe oricine, doar pt. ca ei au masina acasa, deja platita, si 200 de euro in plus nu le permite sa faca “performanta’…nu ca adevarati apasionati la orice clasa ieftina, ”ca important este doar sa me dau…” dar la A7!

Si alti oameni care au fost probabil sportivi “activi” pe vremuri cum se zice in Romania, si crede ca Daciile si mersul cu ele a fost cel mai inalt varf de performanta…! Cu respect maxim pt. acel moment si aceasi campioni…dar lume s-a schimbat.

Trebuie ca toati acesti oameni, si conducere Federatie sa se trezeasca brusc daca vrea sa faca ceva adevarat pt. sportul nostru in Romania. Daca nu, ramane doar vorbe de carcotasi, si puote ca eforturi mari ca face cativa organizatori si cateva zeci de concurrenti va fi pt. nimic, ca tot un campionat intern va fi. Bun sau rau!

Revenim la Raliul Sibiului, configuratia asta este “bestiala”. Santa de trei ori, de doi ori Max, Gatu Berbecului de 2 ori, Sadu lung … spectacol cu 2 Dobarca intruna, si regrupare sa asteptam pe fani sa vina in Groapa. Felicitari la organizatori!

Va fi un raliu extrem de dur si astept sa citesc comentariile de “rebel” de la coasta sau de alti experti, sa zica ca anul asta se merge la conservare! Ah ah ah…, vorbiti cu idolii vostri si aflati ca ritmul ca in acest an ( exact ca fiecare an din ultimi trei ) nu s-a tinut niciodata in Romania. Recordurile de probe nu cad doar pt. ca se schimba intodeauna start sau finish si lungimi de probe. Dar unde nu a fost asa? La Brasov nu vorbim de recorduri batute. Au fost daramate!

Clar va fi spectacol, si sa pare ca vom avea mai mult de 40 de concurenti la start. Foarte mult pt Sibiu in acest an!

Asa ca bucurati-va de spectacolul care va fi, de 6/7 masini implicate in lupta la varf… de lupta la A, de lupta la Logan si bucurati-va si de cine “transita” doar pe probe ca si el face parte din sportul nostru si nu doar in Romania, asa e si in Ungaria si in Finlanda. Fiti pe probe, la superspeciala, in oras la prezentare, la shakedown, pentru ca organizatorul de la Sibiu va avea nevoie si de voi pt.ca visul sau si al nostru al tuturora sa aiba macar o mica sansa sa devine realitate.

Astazi am citit un interviu in Prosport cu campiona Romaniei under 18 de tennis in care vorbea de sacrificiile facute si ca are un poster in camera ca zice “Adevărata înfrângere e reununţarea la vise!”…asta este ce trebuie sa gandeasca un sportiv si un fan adevarat.

Ne vedem la Sibiu.

Pa

Tempesta

 

No comments yet

Leave a Reply