Tg. Mures: s-a spart ghinionul ?!

9 May

Am venit la Tg. Mures cu multe sentimentele mixte…amaraciune si desamgire pt. esecul technic de la Brasov , presiune si nervozitate pt. un lant rusinos de abandonuri in campionatul national, incredere in echipajul nostru, si un pic optimism, dupo testele de la Paltinis, unde masina, in sfarsit cu specificatii complete 2011, mi se a parut foarte competitiva, dar mai important, mult mai controlabila, si pe placutul meu ca reactile, cand sa abordeasa virajele rapide, si foarte rapide…, pratic 70% din virajele, din campionatul nostru !

La recunosteri am corectat dictare de anul trecut pe Praid, si am mers spre probele noi…unde am gasit “surpriza”, doua probe foarte rapide…, daca Praid este doar rapida…! J Proba 3, foarte misto, cu un ritmul interesant, dar tot de peste 140 la ora…, si ultima proba, clar o bataie de joc ! Autostrada in coborare…cu niste viraj lungi urmati de kilometri blana…! Probabil 160 la ora de media…, bine ca anul trecut cu regulamentul ca zice viteza media maxima de PS este 130, Pride a avut 132, si restul probelor intre 140 si 157…!!! Noi am gandit, anul asta sigur sa pune chicanele, si se vor alege drumuri mai lente;  Nu, aici “herrare umanum est”…dar si perseverare este… “permis” !

Ne-am impacat cu ideea de a risca viata, mai mult cat trebuie, datorita incapacitatii si incompetentei celor care au gandit si validat acest raliul…, si am mers mai departe, inregistrand de alftel, niste semnale ca ne da speranta pt. viitor, GG ( George Grigorescu ) a luat o positia foarte corecta, impotriva aceste probe, ultima mai mult, ca membru al noii comisii de raliu, si Silviu Morar, noul presidinte de acelas comisie, sa miscat foarte mult, intre sportivi, sa inteleaga umorul general, poate ca sa intample ceva’…in viitor !!!

Si vine vineri, cu serpentina…unde anul trecut sa inceput lantul de “ghinonele”…, trebuie sa recunosc ca am fost cam nervos, si pana cand nu am vezut sosire, dupo doua greselile majori, nu am putut sa fiu total linistit !

Prognozele meteo de pe internet si de la posturile TV erau foarte contracdictorii in ceea ce privete ziua de sambata; ploi sporadice…soare…nori…lapovita…asa toata lumea la parc statea cu nasul in sus sa intelaga ce va a fii pe probe!

Noi sunam la prieteni ca sunt pe probe…, este uscat…stai incepe sa picure…stai s-a oprit…inca 5 minute si trebuie iesit din parc, vorbesc cu Stefano si Cristian, nu avem certitudini, sau avem una…daca facem o alegere clara…sigur ghinionul isi va a face aparitia, (ca de obiciei) si daca avem ploi, va a fi uscat, daca avem slick-uri…va ploua cu galeata ! Asa Stefano si Cristian vine cu o idee…zicem diferita, ca sa punem pe ganduri ghinionul…, slickuri pe fata ( RX 7) , intermediare inchise pe spate ( RE 7 ) si intermediare deschise “full cut “ ( RE 7 ) in portbagaj, eu si Dorin ne uitam unul la altul…dar nu aveam  o idee mai buna, asa ca, ne-am gandit ca macar  responsabilitatea este a lor… J

Plecam de la parc, si incepe sa picure foarte usor, ajungem la CO, si arbitru, bucuros ne zice…din intermediarul 4…ninge ! Va a fii interesant…dar nu cred ca in Mai este posibil zapada adevarata !

5,4,3,2,1…start, incep in forta primele Km, dar intermediare din spate, si daca sunt inchise, misca foarte tare…si dupo 2 riscuri, cobor ritmul la un nivel mai sigur…si ajungem la intermediarul 4…dupa ce deja  de la intermediarul  2 a inceput sa fie umed pe jos…si este zapada adevarata ! Pe jos este doar ud…dar nu pot sa cred ce vad: spatele acuma s-a linistit…in schimb, fata incepe sa mearga unde vrea…, incerc un compromis: franez cat de tarziu posibil, dar pe virajele lente, trec ca un  melc…, vine finish, dupa inca  3 – 4 riscuri, am terminat, 14′ 08″…anul trecut Szabo a facut 13’15” (nu era chicana si era uscat).  Eu si Dorin ne intrebam cum este timpul nostru, dare  nu sunt multumit de cum a mers proba, mergem mai departe…Cerul spre poroba 3 pare tot mai inchis. Ne oprim la 4 km, si asteptam; sun la service, sa aflu timpi…Szabo ne a omorat: 23 de secunde; cum presimteam, am riscat prea putin…, dar ma mir ca tot avem al doilea timp…restul a mers mai incet…ciudat !

Incepe sa ploua mai bine, si ne hotaram sa punem intremediare ala inchise din spate, in fata, si sa punem cele deschise pe spate, nu este ce trebuie ( ploi adevarati ) dar macar putem sa incercam sa atacam, si nu doar sa ne aparam, si sa stam pe drum!

Plecam, si de data aceasta dupo ceva km, incepe zapada adevarata, jos este foarte alunecos, tot pilotez curat, dar me concentrez pe franari, sa folosesc advantajul de pneuri, de cateva ori cred ca nu iau virajul…dar la sfarsit ajung la sosire, simt ca a fost mai bine, tot nicio o bucuria sa pilotezi asa, dar stiu ca am fost efficient.

Mergem spre proba  4…si, este soare…, numai vreau asa…vreau macadam, unde nu trebuie sa iti joci norocul la loterila cauciucuri lor! Ne adunam la 4 km de inceputul proba, si aflu ca am batut proba, am recuperate 6 secundi la Szabo, si restul sunt foarte departe…dar acuma ce facem, punem inapoi slick-uri? Sunam in parc, in cautare de informatii: unii zic ca ploua, altii ca picura… Oprim masini ca veneau din directia probei, si ca sa fie confuzia totala, ei ne spun ca este uscat…

La sfarsit decidem sa nu schimbam nimic…ca ploia trebuie sa vine spre noi. Plecam si drumul este perfect uscat…pot sa citesc gandurile lui Dorin, intre dictare : ”trebuiea sa punem i slick-uri…”, dar la al patrula viraj, masina pleaca brusc de-a latul…si in loc ca gri deschis, asfaltul sa face negru lucios…Inceape sa ploua  cu adevarat; intermediare inchise din fata, nu mai fac fata, incepem sa acvaplanam. Proba nu imi place: clar mergem in pe interior tot timpul, pe coborare este virajul cel mai dificil, stanga 5 in dreapta 5 in stanga 5…30 dreapta lung devine 3 inchide…suntem in treapta 6…cu pedala la fund…dar piciorul vrea sa lase, masina pleaca unde vrea, incep operatie de oprire la dreapta 3…minim 100 de metri inainte…si tot am emozii, si incodata ma simt ca un melc, cu casca si manusi !

Ajungem la sosire. Hai la parc, vreau un ceai cald ! Am castigat inca o proba…dar sunt de acord cu Bogdan, au fost momentele in care m-am dorit sa nu fiu in masina mea !

Szabo vine la doar 1,6 sec de mine…pe slick-ur! Jos palaria, clar cuplu de turbo, il ajuta cand pierde aderenta…dar “unguru” asta clar este nebun!

Parc…si incepe balul…vine nea Nelu la noi, si ii zice lui Dorin, ca a venit de pe proba si sunt 10 cm de zapada pe jos…eu nu cred, discut cu Dorin ca nu sa poate asa ceva, ca sigur sunt exagerati, suna Sergiu…confirma; interesant… Nu am zapezi, pregatim ploaie super tajate, si ne reamintim de Hanninen la Montecarlo…sa fie ce trebuie, noi suntem pregatiti, si in sufletul meu, tot sunt convins ca “Radio Rally” este exagerata…ca de obiciei…sau sper sa fie asa. Alimentam, si cand am terminat, vine Victor Dragan, si ne zice ca trebuie sa ne oprim in parc…Nu se poate trece pe proba…haos…vine Silviu Morar, si hotareste corect sa ne oprim afara din parc, si asteptam o decisie din parte conducere cursei, vine Vali cu zapezi, vine Giri cu ploaie, vine Bogdan cu zapezi, vine Szabo…cu slick-uri moi taiati foarte mult!.  Vine Manu cu zapezi…toata lumea incepe sa zica ce crede, cine are zapezi este foarte suparat, cine nu are…asteapta. Probabil “federalii” sa gandesc la toti cei mici…si  hotarasc, din motive de securitate sa anuleze PS 5,6 si 7. Mergem in oras, pt serpentina de seara.

Cred  ca aceasta decizia va a fi contestata mult timp, de fanii prezenti pe probe, si de parte pilotilor, probabil cel mai corect era sa trecem pe Praid, si sa incercam macar sa facem ultime 2 probe…dar stirile din a doua proba de bucla, sunt si mai ingrozitoare decat cele de pe Praid…

Cred ca cursa, a scapat din sub control, si de data aceasta, si daca nu sunt sportiv de acord cu ea, inteleg motivele care au dus la aceasta decizie grea de digerat.

Ultima seprentina…noi tot ok, Szabo rupe o planetara…vezi diferenta intre “Campionul” si restul…el rupe la 1,6 km de sfarsit…si ajunge la finish…noi la start a doua proba…bravo lui !!!

Bogdan reuseste sa isi atinga tinta si  sa recupereze cele  6 zecimi de la Giri, asa ca suntem pe podium impreuna…

S-a spart ghinonul…???!

Nu stiu si nici nu vreau sa ma gandesc…, ne bucuram de locul 2, in raliul cel mai putin potrivit, pe masina noastra…si pregatim raliul de acasa…a fost scurt, urat…dar a fost foarte dificil !!!

Tempesta

 

One Response to “Tg. Mures: s-a spart ghinionul ?!”