Serbia: o lectie grea, dar invatata…

29 Jun

 
Am revenit acasa dupo week-endul din raliul Serbia, un loc 4 fara gust…, si din pacate, impreuna cu abandonul de la Yalta si suprapuneri din calendar FIA si FRAS, cred ca anul asta nu avem cum sa aparam titlu FIA din acesti ultimi 2 ani…! Probabil “cineva” la Bucarest…sa bucura…sau nu…ca numai va avea ce sa scrie…aiurea !!! J
Cum am mers in Serbia ….? Foarte tare…dar nu a fost suficient !!! Asta poate sa fie resumatul de 2 zile de raliul, foarte alunecos, si foarte tehnic.
Raliul sa anuntat cu ploia, si daca la recunosteri au fost 36 de grade…, asa toata lumea era “foarte” preocupata, cu ce pneuri vom concura…, dar ca de obicei…nu a fost asa, daca astepti soare in Mai pe Pride, si vine zapada…, ce este mai usor ca la sfarsitul Junie, astepti pe ploaia la Valievo…si este soare !!! J
Anul acest m-am hotarat, in competitile externe, sa folosesc pe uscat cauciucuri diferiti de Pirelli cu care imi dau de 6 ani in Romania, sa vad, daca tot trebuie sa platesc pneuri pt. campionatul din afara, care sunt diferentele…! Si clar am invatat ceva’….eu sunt un pilot 100% Pirelli…, si daca restul lumei zice…zice…zice…, eu ma simt acasa cu Pirelli pe roti…, stiu ce sa intampla, ce trebuie sa fac, cum trebuie sa fac…, probabil sunt prea “batran” pt. schimbarile…dare eu nu m-am simtit de loc confortabil….!
 
Revenim la cronica raliul…PS 1, 24 de km, rapidi si cu multi schimb de ritmul, anul trecut am pierdut mult in fata bulgarilor pe aceasta proba…, am controlat dictarea…mi se pare ok ( lucru ca din pacate nu va a fii confirmat de timpii…! ), am incalzit cu greu cauciucuri…pt. ca si drum de legatura este la fel ca problele, grip…ZERO ! Plecam cam hotarati, dupo 3/4 virajele, masina pleaca brusc…ma gandesc ca am exagerat, si strang un pic “din cur”…dar tot tin…, proba curge, si fundul masina….pleaca tot timpul…, sa fie pt.ca merg prea tare…? J…ne apropriam de finalul, vine parte murdara…taiu cat de nesimtit pot…si trecem pe finish…Dorin zice 12,14.8…la stop ne confirma 12,15.0…un copilot adevarat greseste cateva zecimi…balena…este clar adevarat!!! Stiam timpul nostrum de prima trecere anul trecut…12,34…si Ghiosev castigase proba cu 12,14…si ceva, am mers mai tare de an trecut…dar ce sa faca bulgarii??? Dorin zice, ne au batut rau, ritmul nu a fost ok, ai esitat prea mult pe virajele lungi…, ascult…si un pic ma “intunec” de obicei, cand Dorin are o sensatie…este corecta…dar trebuie asteptat doar cateva minute…, vine Ghiosev…12,07.6…ne a batut…nu asa de rau, dar tot ne a batut, vine Iliev….11,57.4…oioi, Dorin incepe sa aiba dreptate…Dontchev…12,06.8…,plecam fara zambet si fara lacrimi…nu a fost bine, dar nici foarte rau….clar timpul lui Iliev ma ingrijoreasa, dar in putine probe imi voi dea seama ca la raliul asta Mitko ( asa este porecla lui Iliev ) este din alta Liga…noi concuram pe probe…el zboara !!!
Proba 2, cela mai ok pt. mine din ziua 1, este toata coborare, si partea 2 cu niste 2-uri foarte lungi…si cu un asphalt…ca aseamana cu gheata…!!! Anul trecut subvirare a fost cuvantul cheia pt. aceasta proba…si anul asta sa confirmat…dar cu o abordare mai agresiva a fost mai bine…si aici scoatem un timp mai bun de cel mai bun de anul trecut…, dar stiim déjà, dupo prima….ca toata lumea merge mai tare…!!! 9,03.3….vine Ghiosev 9,03.8…Dontchev 8,58 si ceva…Iliev…8,55…un pic mai bine…, sapte minuti si punctam la CO de start de ultima proba din bucla…, este cald…si proba este foarte rapida, cu schimbari de asphalt si de ritm…. 3,2,1 start, incepe porziune rapida si angusta…si fata cauta drum in fiecare viraj…mergem cu 5 si 6 blana…si rail si munte se apropria cam prea mult…reduc ritmul…si ajungem la sfarsitul proba…5,39.6…mai lenti ca anul trecut…asta nu este bine de loc !!! Si sa confirma…, Iliev ne omoara 18 secundi in 12 km, si Dotnchev 12 secundi…Ghiosev 7…, clar am gresit ceva in setarile  !!!
 
Mergem la parc, vorbim cu Stefano si Cristian…ne hotaram sa mergem cu Pirelli, schimbam set-up, hai la prima proba din bucla…sensatia este foarte buna, ritmul este ok, clar proba este mult mai murdara…, dar cand ajung in finish…astept ca Dorin sa zica ceva langa 12…poate unul sau doi secundi mai putin…dar el zice 12,15.6…, nu pot sa cred !!! Si el imi confirma ca era sigur sa fim minim 10 secundi mai rapidi…ca inainte !!!
Ghiosev face mai bine cu 2 sec…Iliev acelas timp exact la zecimi…Dontchev mai bine cu 4 secundi…tot am remas de parte !!! Proba doi si trei merge mult mai bine, doar Iliev ne omoare in continuare…dar cu Peugeot-uri suntem aproape, sau peste…dar tot suntem la 1 minut de Iliev dupo 110 km de probe…clar nu suntem de loc fericiti ! Parc service, incercam incodata o schimbare de set up, si schimbam incodata cauciucuri…, rezultat: dezastru !!! Iliev ne da aproape un minut in ultima bucla…, Dontchev 40 de secundi..si Ghiosev la fel !!!
 
Suntem foarte desamagiti de cum am lucrat…, si clar stiim déjà ca si daca maine schimbam tot…raliul este pierdut, si cu raliul, si posibilitatea de aparare titlul…ca Sliven sa mutat si sa suprapune cu Brasov macadam…si ca Russia din start sa suprapus cu Iasi…am incercat la Federatia, sa schimb ceva’…dar sa pare ca nu sa poate…!!! Ce sa zic…pacat, sper doar ca nu sa putea si daca numele meu de familia era Marisca sau Porcisteanu….!
 
Vine ziua doua, probele sunt mult mai technice si virajate, doi sunt in parcuri verzi de Belgrad…va a fii o gramada de lume…si imi place foarte mult. Ziua doi merge mult mai ok, suntem in ritm cu adversari nostril, in schimb Ghiosev si Dontchev sa schimba positile, intre o lupta frumosa ca vade Ghiosev in mare forma…si singurul ca se apropria de Iliev…in continuare stapanul de acest raliul…, la sfarsit Mitko a batut 18 probe din 18…ce sa     zic !!! Jos palaria !!!
Venim acasa doar cu o consolare…masina a mers ca un ceas elvetian…pacat ca de data asta, echipajul ( mai mult pilotul !!! ) nu a fost la inaltime ei…, si nu este de loc o revansa…pt. cate ori m-a tradat ea !!!
 
Ne resetam si trecem la capitol…”preferat”…macadam, ne ramane “doar” lupta de Romania ….ca target, si acolo trebuie sa ne mobilizam mai bine….!!!
 
Ne vedem la Sibiu
 
Tempesta
 

No comments yet

Leave a Reply