Am fost in vacanta…si a fost frumos!

25 Aug

Imediat dupa Arad, si “dezamagirea” datorata la abandonului pe ultima etapa de legatura, am plecat cu famila in USA, sa facem aproape 4.000 de mile pe celebra Route 66… A fost clar peste asteptari; eu nu sunt un mare fan al Americii si americanilor, dar poate ca din cauza ca demult nu am mai petrecut  2 saptamani cu “copii” si sotia, poate ca diferenta de fus orar m-a ajutat sa ma isolez de problemele si gandurile din Romania ( si nu vorbesc doar de curse, dar si de munca ) dar trebuie sa zic ca am vazut foarte multe lucruri interesante si frumoase…. si m-am simtit foarte bine !

 

Am avut si timpul sa reflectez asupra strategiei de la Arad…, si dupa ce am cunfruntat on boardurile mele si lui Vali de prima proba lunga, am avut confirmare ca asa trebuiea sa merg! Am facut pana, si asta poate sa se intample, dar strategia era ok, fiind primul de pe drum. Este un lucru despre care, unor  “comentatori” si colegi de Romania nu le pasa….Totusi, cand echipele din WRC ajung sa piarda intentionat si peste 15 secunde pe ultima proba din ziua 1 si 2, doar sa plece de pe doi sau trei….nu opt sau zece, cum a facut castigatorul absolut de la Arad.

Proba lunga avea prime doua portiuni foarte rapide si cu bile de pe drum, si acolo am luat doua repere, prima inversiune stanga dupa 3 / 4 km, unde Vali avea 2 / 3 secundi in fata noastra, si inca un stanga 2 inainte de intrare in padure zicem la 8 km, unde avantajul lui Vali a devenit de 5 secunde, dupa care intram in padure, iar acolo nu mai era asa de dezavantajos sa fi primul de pe drum, si acolo inca doua repere, la inversiune unde a abandonat Jarko in primul an, unde avantajul lui Vali a scazut la 2/3 secunde, si un stanga trei minus inainte de inceputul coborare undeva la 8 km de sfarsitul proba, aproape unde am facut pana, si acolo eram la zero…, si venea 8 km de coborare, care pentru “masinuta de spalat” mea sunt ca miere pentru albine…, dar am facut pana…si am luat 55 de secunde…, ca adaugati la acei 0.8 secundi ca aveam inainte de proba aia…face 56.  Asta, chiar daca este adevarat, nu conteaza in clasament si nici nu adauga puncte…

Dar sunt convins ca strategia a fost corecta, si va ramane si in viitor aceeasi: trebuie pusa presiune pe Vali, poate va gresi si el. “Avatar” a crescut enorm psihic, de pilotat, intodauna a pilotat foarte bine si rapid, dar acuma este foarte concentrat, si daca nu pui presiune pe el, si pe masina lui…doar ghinionul curat, ca la Sibiu, poate sa-l scoata din joc.

Eu cred ca titlu este 70% in buzunarul lui…dar am obligatia sa incerc sa fac tot ce pot, sa castig cat mai multe puncte si sa merg cat mai tare…si la sfarsit de fiecare raliu ca remane vom vedea positia de fiecare.

Multa lumea m-a intrebat dece nu m-am oprit la sfarsitul ultima proba…daca nu am reusit sa ajung in timp in parc…nu stiu sa zic, dar si eu si Dorin nu am vrut sa ne lasam invinsi acolo pe drum…, ne sa parut ca trebuiea sa aducem masina “ranita” acasa, si asta am facut. Si ca paranteza, daca primeam de pe drum, in gen Szabo, o chinga adevarata, ajungeam in timp…dar eu aveam in masina doar doua chingi de roti…si usoare, ca trebuie sa fim usori…asa s-au rupt de nenumerate ori…. si am abandonat !

Am citit analiza evolutiilor comparative  intre pilotii maghiari si noi, facuta de “dominatorul” clasei 19. Totusi, pentru 6 secunde avans inainte de proba unde a facut pana si a pierdut raliul, nu cred ca “dominatie” este cuvantul cel mai potrivit.… exact la fel ca analiza…!

Dar am invatat ca asa este, probabil am avut prea multa considerare, am crezut ca fiind jurnalist si “pilot” poate trece peste carcotelile si rautati…dar nu a fost asa… Am vezut si ascultat si alte comentarii, si,  inafara de “mincinosul” (ca de obicei de alfel), mi s-au parut corecte si echilibrate.

Cine vrea sa analizeze cu adevarat raliul, trebuie luata in calcul pozitia de start a fiecarui protagonist, si sa se confrunte timpii de pe probe cu adversari lui, asa s-ar vedea, de exemplu, ca grupa N din Ungaria a mers mai tare, ca ecarturi, fata de grupa N din Romania, comparativ cum a mers S2000 din Ungaria in fata S2000 din Romania, cu toate ca  grupa N din Ungaria avea o pozitie de start mai rea (fiind al doilea si al patrula de pe drum)….dar asta repet nu intereseaza pe nimeni, mai putin pe mine.

Pilotii maghiari, au aratat, asa cum ne asteptam, un ritm mai alert ca noi, clar in prima bucla beneficiind si de positie de start mult mai conveniente, acolo a fost o diferenta intre 1 si 1,2 sec pe km,  din care, daca luam in calcul pozitia de curatare a drumului, raman  0,7-0,8sec/km, diferenta ca sa confirmat si pe bucla doua.

Ungurii au aratat ca pe portiunile rapide, sunt clar peste noi, unde sunt virajele si este ingust, prestatile sunt mai aproape, dar tot sunt peste noi, chiar daca diferentele nu sunt la fel de mari.

Este si normal, daca Campedelli vine cu un doua roti motrici, si bate, in coborare bineinteles, probe pe macadam, inseamna ca daca vin primii 10/15 din campionatul Italian tot ne bat…ca Campedelli in Italia greu intra in primii 10…pe asfalt, niciodata pe macadam!!!

Nivelul din Ungaria este unul bun la nivel european, si Vali a terminat pe 5, eu inainte de pana eram la mai putin de 1 secunda de el, si Bogdan a terminat pe 7…asta este locul nostru…poate pe o proba un pic mai sus, pe o proba un pic mai jos…, dar acolo este locul, si nu este rau de loc !!!

Nu inseamna ca pilotii din Romania sunt niste handicapati…Pentru ca daca asa este, atunci  poate ar trebui sa ne gandim la nivelul din 2003/4/5…cand sa mergea mult mai incet de acuma… Dar sa pare ca orgoliu bine cunoscut…face comentatorii orbi (ca sa folosesc un eufemism…)

 

Pilotii si ritmul sunt pe drumul cel bun, trebuie mai multe posibilitati de confruntari cu piloti mai buni cum sunt cei maghiari, si doar de acolo competitivitate va a creste !

Ungurii au si au avut etape comuni cu Slovacii, Cehii si Austriecii, Bulgarii, Sarbii, Croatii, Austriecii, Slovenii…si asa mai departe…

Bine am revenit la treaba…probabil in 10 zile Route 66 va a fi uitata, si rutina de lucru si de curse, va avea inca o data suprematia…dar pana acolo…m-am distrat, si nu m-a lipsit volanul si scaun de cursa…probabil eram obosit…!

 

Acuma vine Minnie…in Romania, si trebuie sa fiu o gazda buna…ca poate ii place, si nu mai pleaca…!

Pa!

Tempesta

No comments yet

Leave a Reply