Probe frumoase…de WRC…dar securitatea…?!

8 Jun

A trecut destul de mult timp, de cand am scris ultima data pe blogul meu, foarte ocupat cu munca, foarte dezamagit de sezonul in curs, foarte contemplativ la  “productia” literara de echipei de pe primul loc la zi…, asa ca am preferat sa citesc.

Si “idolul” meu rallist-literar…cu fumurile lui, scrie tot mai rar…asa trebuia sa reiau testatura si scriu ceva’: am citit cum sa vede raliul Moldovei din al optulela cer…(cred, de departe… zic eu !)

Am citit ce zice Alex despre ‘’desertul’’ de pe probe…am citit si de ce trebuie zburat la saritoare…tot acolo la Bacau, am asteptat sa citesc in Prosport altceva… dar dupa ca m-am uitat la onboard-ul de pe Nevila 1 a lui Simone, sa comentam impreuna felul de pilotat…n-am mai putut astepta…!

La Bacau eu si Dorin am atins o “performanta” grea de egalat…abandon tehnic de doua ori, in acelas raliul; asa ca ar fi bine sa ne vedem de treaba noastra, sa “imbunatatim”…macar un pic organizare la noi, si poate ca abandonam doar odata…pe raliul !!! J

Dar din ipostaza de dublu “abandonat” am vazut ceva’ despre securitate, ceva ce, atunci cande esti angrenat in lupta cu secundele, poate nu iti sare in ochi asa de evident!

Prima proba de vineri…dupa ce echipa tehnica m-ai zis ca mersul neregulat al motorului pe care l-am raportat la ultima trecere de shake down era doar o mapare mai bogata pe etapa, si ca trebuie sa  trag tare un pic…inainte de proba…ajung la start…cu masina cu sughituri, tot mai rau, plec pe proba, cu bang…fara bang…opresc generalul…pornesc generalul…tot mai rau merge…20-30 la ora maxim…si tot sughit…pot sa vad in ochii celor 15-20 de spectatori pe care ii  intalnesc…nedumerirea despre cum poate  sa fie posibil asa ceva pe prima proba…si aproape vad o unda de suparare…Altii se “bucura” fiind fan-ii alcuiva…ajung la intermediarul de la jumatatea probei, si incerc inca o data sa opresc si repornesc…tot mai rau!

“…Dorin ne oprim…imediat vine Gergo si nu vreau sa-l incurc…si mergand asa, daca ajungem in parc…pierdem 5/6 minute…raliul este pierdut…”

Intre o injuratura si alta ( Dorin asa m-a dictat acei patru kilometri…sinistra 4- lunga fu….mama…lor…100 destra 2+ dute in p…a tu si fam…ta…) si Dorin zice…Da opreste-te !”

Suntem la 200-300 de metri de la intermediar, Gergo vine la 20-30 secunde de noi, aveam dreptate, daca nu ma opream ii stricau raliul, ma uit la Bogdan…care e probabil “socat” ca ma vede si intarzie prea mult franarea…si iese in décor pe virajul urmator…toata lumea risca acolo, si “fabulosul” si Filip…vine Rares…cred ca are 30 kmh peste ce poti sa gestionezi acolo…, reactia foarte buna, arunca de alatul masina si loveste malul extrem de tare…masina zboara minim 3 metri in inaltime…dar merge inainte…

Telefonul nu are semnal, asa ca merg pe jos pana la intermediar sa sun in parc…sa vina cineva dupa noi, si ma lovesc de un taner oficial din Cluj…ca vine spre mine si ma intreaba: ” probleme…?

Cred ca suntem la camera ascunsa, reactionez cam dur, si ii amintesc ca m-a vazut cu probleme trecand la el, ca m-am oprit, am repornit cu 1km  la ora…si m-am oprit la 200 de metri mai incolo…

El imi reproseaza ca nu asa trebuie sa vorbesc cu el…ca s-ar putea sa  fi iesit in décor mai incolo…

Nu imi vine sa cred ce aud….si clar nu sunt in cea mai intelegatoara ipostaza…mai mult aud pe statia lui ca directorul de concurs tot intraba daca masina numarul 4 ( adica noi ) incurca concurentii…daca noi suntem ok…, Asa foarte dur ii zic : “lasa-ma pe mine in pace si fa-ti traba ta: comunica ca suntem ok si nu incurcam pe nimeni! “…

El imi rapsunde suav: “ nu pot, pentru ca nu merg comunicatile…noi ii auzim pe iei…dar ei nu ne aud pe noi…”

Nu mai am cuvinte….ii zic: Felicitari ca ati pornit proba…si daca iese cineva in décor…si are nevoie de ingrijiri medicale…???!!! Este cumva semnal la telefon?

Nu prea! Apare si dispare, dar daca trebuie, sun de pe mobil …imi raspunde clujanul…!!!

Plec eu de acolo…sa nu-l bat…, iar supararea pentru abandon ma face sa uit sa merg la conducerea cursei sa ii explic ce gandesc despre ei…!

 

Vine a doua zi, plecam in Super rally, nu imi place…dar am venit la Bacau…asa ca macar sa pilotez un pic!

Prima proba totul ok, fara riscuri, restul pilotilor a facut déjà odata…locul 5 foarte aprope de locul 3…imi pare si mai rau…ca am abandonat !!!

A doua proba, mergem un pic mai riscant, tot ok…pana la 3 km de sfarsitul probei, cand pe o franare mai dura…pedala de frana face un CROK foarte tare si sa lasa un pic…sensatie cam nasoala…schimbam modul de mers, lungim franarile…si sa terminam proba…locul 4.

Mergem la Nevila, si pe etapa tot ma uit ce poate sa fie…imi zic ca nu este nimic, poate un zgomot ciudat…dupa schimbarea cauciucurilor, le incalzesc cu franari tari pe asfalt…si inca o data CROK, de data asta si mai tare…si de data asta pedala este aproape jos…!

Nu este bine…, ce facem?

Ce zici Dorin, merg cu atentie la franarile pe urcare pe macadam…macar ne distram un pic…si dupa saritoare ma opresc la intermediar inainte de coborare cu beton…”

Ok zice el…Este deja este gata sa omoare pe cineva’…si asa facem.

Da proba de WRC…are dreptate lumea, pacat ca nu este public…si nici dispozitive de securitate…La fiecare 2-3 km cate o masina cu un om sau doi cu pelerina arbitru FRAS galbena…in rest probabil mistreti si ursi…dar tot sunt suparat…si nu reactionez la ce vad…ajung sus, ne oprim…arbitru vine la noi, ii zicem ca tot este ok, si parcam masina la 2-3 metri inafara drumului intre birourile de la Petrom…!

Il vad pe Vlad, care este  clar din alta lumea printre 2 roti….apoi, suna telefonul. Este Bogdan…Unde sunteti ce sa intamplat?…ii explic tot ok,  vad pe Tomita, pe Simone, Loganurile…si cand sa termina predam carnetul oficialului din  masina de inchidere si mergem incet in parc.

Acolo aflu ca la sosirea nimeni nu stia pe unde eram noi (masina numarul 4…tot aia !!!) ca arbitri intrebau cam agitati pe toata lumea:

L-ai vazut pe Tempesta…?”

Dar eu m-am oprit la intermediar…am vorbit cu arbitru de acolo…cum se poate ca la sosire nu stiau de noi…iar probleme cu comunicatile…???

 

Bucurie pentru Simone…suparare pentru noi…tot nu merg la conducerea cursei…sa ma cert cu ei….

Zilele trecute imi uit pe on board proba lui Simone….si acolo realizez ca daca erau 15 posturi de arbitri pe 26 de kilometri…erau multi!

Dar si daca cineva iese in décor…si ramane  blocat in masina…(si pe proba aceea erau multe locuri cu gol de zece de metri)…

Ce s-ar fi  intamplat?

Probabil o intarziere a interventiei cu  de 20-30 de minute…poate o ora…poate mai mult…!!!

 

Nu sa poate asa ceva’!!!

 

Deci,  comunicatile sunt doar sa fie…dar, mai important, lumea comunica pe probe…?

 

Probe de WRC la Bacau…si Francois a declarat…asa ca, brava FRAS!

Bravo organizatorilor…felicitari pentru Raliul Moldovei !!!

Si sper sa nu imi zica cineva…ca si pe Gatu Berbecului…este asa…ca nici acolo nu este in regula !!!

 

Va amintiti gustul amar…tot acolo este…si ca si concurent…si ca si tatal unui concurent…!!!

Ne vedem pe probe !

 

 

 

No comments yet

Leave a Reply